اخبار داخلی
شماره: 21231
1395/02/22 - 03:20
جایزه ملی ژنتیک به چهره تاثیرگذار و محقق برتر ایرانی اعطا می شود

دبیرعلمی دومین گنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران گفت: برای اولین بار جایزه ملی ژنتیک ایران به چهره تاثیرگذار، محقق برتر و محقق جوان کشور اعطا خواهد شد.

به گزارش بنیان، دکتر سیدجواد مولا افزود: این جایره برای اولین بار به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس انجمن ژنتیک ایران به یک پیشکسوت این حوزه و یک محقق برتر و یک محقق جوان اهدا خواهد شد.
وی به انتشار فراخوان 'جایزه ملی ژنتیک ایران' در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت: این افراد در قالب گروه های مختلف این حوزه از جمله ژنتیک انسانی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک جانوری، ژنتیک زیرسازواره و سلول های بنیادی انتخاب و در چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، معرفی خواهند شد.
مولا به تعداد مقالات پذیرفته شده در دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران اشاره کرد و گفت: حدود هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که حدود 900 مقاله پذیرفته شده است.
به گزارش ایرنا، دبیرعلمی دومین گنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران گفت: از مجموعه مقالات پذیرفته شده حدود 70 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی به حضور محققان و صاحب نظران خارجی در کنگره اشاره کرد و گفت: محققانی از آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد، هلند، ایتالیا، هند، قطر و عراق در این کنگره حضور خواهند یافت.
مولا با اشاره به برگزاری این کنگره از اول تا سوم خردادماه در سالن همایش های دانشگاه شهیدبهشتی، اظهار کرد:فناوری های نوین و پیشرفت های فناوری در ژنتیک، ذخایر ژنتیک، سلول های بنیادی و اخلاق ، قوانین و سیاست ها از دیگرهای این کنگره است.
پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved